Celem VZÓR jest stworzenie kolekcji bazującej na najlepszych historycznych i ponadczasowych projektach mebli polskich pochodzących głównie z lat 50 i 60-tych XX w. W dalszych planach marki jest rozszerzenie kolekcji o twórczość znaczących współczesnych projektantów.
Koncepcja marki reprezentuje kompleksowy model wdrażania do produkcji seryjnej (z poszanowaniem praw autorskich i patentowych) wartościowych i ponadczasowych historycznych wzorów, które nie trafiły na rynek i nie stały się produktem ze względu na okoliczności społeczne, gospodarcze i polityczne.
Marka zadebiutowała w 2012 roku wprowadzając na rynek fotel RM58, projektu Romana Modzelewskiego.
W latach 2015-2016 przygotowano do produkcji seryjnej pozostałe fotele z dziedzictwa projektowego Modzelewskiego - RM56, RM57 oraz – projektowany zupełnie od nowa – fotel RM58 w wersji tapicerowanej.
Prezentacja pełnej kolekcji R. Modzelewskiego jest uwieńczeniem dotychczasowej fazy dojrzewania firmy oraz początkiem nowego, pełnowymiarowego etapu rozwoju marki Vzór.